F. T. F. – Friday Top Five | Kedvenc női karakterek könyvekben

Nekem mindig voltak példaképeim. Mind férfiak, mind nők, gyűjtöttem a neveket a tolltartóm hátára. Nekem mindig szükségem volt valakire, akire felnézhetek, mert valamilyen hülye módon mindig hasonlítgattam magam másokhoz, és szántam bántam, hogy miért nem vagyok én is olyan. Majd csavartam egyet rajta, s nem siránkoztam többet, hanem elkezdtem azon dolgozni, hogy én is olyan legyek, mint pl. Audrey Hepburn.

Szerintem a példaképek azért is fontosak, mert segítenek másképp szemlélni az életet. Rájövünk, hogy ők is emberek, hogy ők is elindultak egy úton, s tettek azért, hogy ott legyenek, ahol vannak. Kellenek, na. Ezért is döntöttem úgy, hogy a következő néhány F. T. F. bejegyzés ezekről a példaképekről fog szólni, és minden héten bemutatom nektek a kedvenc női és férfi karaktereimet könyvekből, filmekből és sorozatokról.

Ma öt lányt/nőt mutatok be, öt különböző könyvből:

1. Hermione Granger (J. K. Rowling: Harry Potter sorozat)

Nélküle az én listám nem lenne teljes, és ő volt az első név, ami eszembe jutott, mikor kitaláltam ezt a bejegyzést. Szeretem, mert ügyes, talpraesett, okos. Az egyik legjobb tulajdonsága szerintem az, hogy kiváncsi, és folyton szomjazik a tudásért. Szenvedélyesen harcol azért, amiben hisz, és az élete árán is megvédené azokat, aki szereti. A Harry Potter világában egy kisebbséget képvisel, hiszen mugli származású, ami miatt folyamatos bántalmazás alá volt kitéve, ő mégis végig erős maradt, hogy megvédhesse a muglikat is és a varázslókat is a sötét erőktől.

2. Hawthorne – Clare Macy (R. K. Ryals: Hawthorne & Heathcliff)

Hawthorne egy olyan lány, akit az élet túl hamar kényszerített arra, hogy felnőjön, és tudjátok, mi a dúrva? Hogy egy pillanatig sem siránkozik! Végig erős marad, és támaszt nyújt a bátyjának, Heathcliffnek és még saját magának is. Gyönyörű lány, nem is tudom más jelzővel illetni. Annyi mindenen megy keresztül életkorához képest, hogy simán adhatunk neki egy 10*-ot, mert kiállt minden próbát. Felnőttesen gondolkodik, racionális és higgadt. Számomra ő egy igazi példakép.

3. Skeeter – Eugenia Phelan (Kathryn Stockett: A Segítség)

Szeretem Skeetert, mert egy sötét időszakban ő jelképezte a fényt. Amikor mindenki egy irányba ment, ő visszafordult, s ment az ellentétes irányba, ellentmondott a kora társadalmi normáinak – még a külsejével is kilógott a sorból. Tudta végig, hogy valami nincs rendben, s nem hunyt szemet felette, hanem tett valamit ellene. Ezért illeti őt egy hely a kedvenceim között, mert egy olyan személy, aki harcol azért, amiben hisz, én pedig az ilyen jellemekben hiszek.

4. Anne Frank (Anne Frank naplója)

Nem is tudom őt karakternek nevezni, mert ő közöttünk élt. Írt egy naplót, amibe gyermeki őszinteséggel írta le a szörnyű körülményeket, amiket rákényszerített a vallása miatti megkülönböztetés. Anne Frank egy 13 éves lány volt, akit kiszakított az élet abból a korból, amikor kamaszodik, amikor először lesz szerelmes, és elkezd lázadni a szülei ellen, de ő mindennek ellenére mégis megmaradt az a lány, akinek lennie kell. És szégyellheti magát a világ azért, hogy elvette tőle a lehetőséget, hogy kiélje tehetségét, mert nagyszerű dolgokat érhetett volna még el azon kívül is, amit tudtán kívül elért a naplójával.

5. Art3mis (Ernest Cline: Ready Player One)

Sokat gondolkodtam az ötödik személyen, és szerintem jól döntöttem Art3mis mellett. Szeretem azokat a személyeket, akik törtetnek. Szeretem, ha valamit annyira szenvedélyesen akarnak, hogy mindent megtesznek megszerzése érdekében. És szeretem, hogy a megszerzésig vezető úton nem veszítik el önmagukat, és nem taposnak át másokon. Art3mis ilyen. Nagyon tetszett a karaktere.

Bevallom, nem nagyon volt, honnan válogassak személyeket ehhez a listához, mert ritkán kedvelek meg női karaktereket könyvekben. Nem tudom, valahogy nem kerülnek közel hozzám, és emiatt kevesen szerepelnek a kedvenceim között. Az a vicces, hogy amíg válogattam össze az emberkéimet, mind ugyanazokból a könyvekből hoztam volna (pl. McGalagony professzor és Molly Weasley a Harry Potter sorozatból, Aibileen A Segítségből stb.)

De összejött. 🙂 Nektek kik a kedvenc női karaktereitek?

Előző F. T. F.: https://crissymrn.wordpress.com/2017/07/28/f-t-f-friday-top-five-kedvenc-konyvsorozatok/

Előző bejegyzés: https://crissymrn.wordpress.com/2017/08/01/havi-tervek-augusztus-2017/

Szép estét nektek! 🙂

Little Things

2 thoughts on “F. T. F. – Friday Top Five | Kedvenc női karakterek könyvekben

Leave a Reply

