kirándulások · Uncategorized

Kirándulásaink | Léta vára

Halihóó!! 🙂

Leléptünk pénteken Kolozsvárra Zolikával, mert hívtak minket oda néhány barátunk. Először úgy volt, hogy csak szombatig ülünk, de péntek este meggyőztek minket, hogy maradjunk vasárnapig, és szombaton kiruccanunk valahova a közelbe.

Így jutottunk mi el Léta várához, legalábbis ennek romjaihoz. A vár Magyarléta falu mellett található, első említések róla 1324 környékén születtek meg, lerombolásának történetét viszont nem ismerjük.*

Négyen indultunk el, közülünk csak egyetlen személy járt már ott, de más irányból közelítette meg. Tehát mikor megérkeztünk azoknak a hegyeknek a lábaihoz, amelyek tetején voltak a romok, a kocsit ott hagytuk az erdő szélén, mi pedig mentünk befele, mentünk felfele, fel a várhoz. Az út elején megtetszettem egy nagyon szép pillangónak. Azt hittem, a vizem kell neki, mert odaszállt először, majd elrepült róla, de aztán visszaszállt a lábamra.

20137844_1601754706524664_1229946403_o

Az erdőn átvágó út nem volt hosszú, viszont elég meredek volt, és kicsit kifárasztott a megmászása. Kiérkeztünk egy rétre, ahol lepihentünk picit, majd olyan 10 perc múlva elindultunk a romokhoz. Amúgy a romokkal szembe rengeteg szikla volt, és amikor elértünk a vár első darabjaihoz, megálltunk lőni néhány képet, mert a kilátás bárhova néztünk, egyszerűen fantasztikus volt, kár lett volna nem megörökíteni.

A várból nagyon kevés maradt meg a rombolás miatt, épp néhány fal maradt meg belőle, tető egyáltalán. Volt néhány lépcsőszerűség, ami könnyítette a felfele vezető utat, mert másképp sehogy se jutottunk volna a tetejére, de ezek megmászása is roppant megmérettető volt.

20138196_1601753673191434_1725205115_o

De az a mászás mindent megért, mert a látvány, ami fogadott fenn… Lélegzetleállító volt… Egyik felől messziről hegyek látszottak, lenn a völgyben látszott az út, amelyen jöttünk, meg néhány ház körülötte. Az ég borus volt, és meglepően hűvöske volt ahhoz képest, hogy július közepét írunk. Még az eső is elkezdett cseperegni, de az nem volt gond, mert jól estek a szúrkáló esőcseppek a kimelegedett, kifáradt bőrünkön.

A probléma az volt, hogy alattunk kb. egy szakadék volt. Nem mentünk mi sokat felfele, de azért volt egy kis magasság ott. Nekem a magasság nem jelent gondot, én a 10. emeleten lakom, viszont Zolikának igen, mert ki akartam ülni egy kicsit az egyik szikla peremére, de nem épp a szélére, csak egy picit lógjon a lábam. Zolika viszont rámszólt, és nem engedte hogy odaüljek, pedig vigyáztam volna magamra, de azért jól esett, hogy féltett, és lehet, hogy neki volt igaza. Végül megelégedtem a látvánnyal, ami kicsit hátrébbról fogadott engem.

20133441_1601753429858125_914450438_o

A romok másik felén pedig ismét dombok és valami sziklák. Lementünk, pontosabban lekúsztunk-csúsztunk a vártól, és elindultuk a sziklákhoz, szóval tulajdonképpen csak sétáltunk fel s alá. A szikláktól aztán gyönyörűen látszottak a vár romjai is, az ég annyira gyönyörű volt, ahogy a napsugarak próbáltak utat vágni maguknak a felhőkön keresztül… Tényleg megérte elmenni odáig.

A szikláknál is ültünk vagy 10-15 percet, azután már indultunk vissza a kocsihoz. Lehet, hogy többet időztünk egy-egy helyen, ahol megálltunk, mert olyan 2,5-3 órát voltunk elmenve. Úton vissza Kolozsvárra megálltunk egy vendéglőben enni valamit, itt pedig azok a szúrkáló esőcseppek, amik a romoknál csípkedtek minket átváltoztak egy igazi zivatarrá. Voltak még túrázók ott, sőt, néhányan akkor indultak felfele, amikor mi már majdnem a kocsinál voltunk, őket biztosan utólérte az eső.

20133518_1458097460900725_1650002974_o
A kedvenc képem 🙂

Később már nem mentünk sehova, mert hulla fáradtak voltunk, aztán otthon elidőztünk. De ez már a hétvége kevésbé érdekes része volt. A kirándulás volt az, amiről úgy éreztem, érdemes beszámolnom nektek.

Remélem, nektek is kellemesen telt a hétvégétek! 🙂